Vertaisryhmät

FIBROMYALGIAJAOSTO

Fibromyalgiajaosto on yhdistyksemme fibromyalgiaa sairastavien jäsenten yhteistyöelin. Jaoston toiminnan tarkoituksena on tiedottaa fibromyalgiaan liittyvistä asioista järjestämällä koulutus- ja virkistystoimintaa sekä antamalla vertaistukea. Jaosto kokoontuu sunnuntaisin klo 16.00 kevätkaudella 31.1., 28.2., 21.3., 25.4. ja 23.5. sekä syyskaudella 22.8., 26.9., 24.10., 21.11. ja 12.12. Näistä tiedotetaan paikallislehtien järjestöpalstoilla.

Lisätietoja toiminnasta saa jaoston yhteyshenkilöltä Annikki Hämäläiseltä puh. 0500 274 651.

NIVELREUMAJAOSTO

Jaosto toimii yhdyssiteenä nivelreumaa sairastavien välillä. Jaosto kokoontuu maanantaisin klo 13.00 toimitilassa kevätkaudella 8.2. ja 8.3. ja syyskaudella 13.9., 11.10. ja 8.11. keskustelu- ja vertaistukiryhmänä. Huhti- ja toukokuun kokoontumiset peruutettu koronan takia.

Lisätietoja toiminnasta saa jaoston yhteyshenkilöltä Jukka Hyttiseltä puh. 050 430 2562.

NUORTENJAOSTO

Jaosto toimii yhdyssiteenä eri reumatauteja sairastavien nuorten välillä. Nuorten on mahdollista saada toisilta nuorilta tietoa, vertaistukea ja vinkkejä, jotka auttavat pitämään huolta omasta terveydestä. Kokoontuu tarvittaessa. Valtakunnallisesti toimii vuonna 2014 perustettu Suomen Reumanuoret ry, joka järjestää tapahtumia 18 - 35 -vuotiaille tuki- ja liikuntaelinsairaille nuorille.

REUMAVANHEMPIEN JAOSTO

Jaosto toimii yhdyssiteenä reumaa sairastaville vanhemmille ja tarjoaa vertaistukea. Kokoontuu tarvittaessa. Ryhmään ovat tervetulleita myös lasta suunnittelevat tai sitä odottavat. Ryhmään voi tulla lasten kanssa.

Lisätietoja toiminnasta saa jaoston yhteyshenkilöltä Nina Kekäläiseltä puh. 050 597 2716 tai sähköposti: nina.kekalainen(at)gmail.com

SELKÄRANKAREUMAJAOSTO

Selkärankareumajaosto tarjoaa mahdollisuuden tavata toisia selkärankareumaa sairastavia vertaistuen merkeissä. Jaoston kokoontumisista tiedotetaan järjestöpalstalla ja yhdistyksen kotisivuilla.

Lisätietoja toiminnasta saa jaoston yhteyshenkilöltä Risto Savolaiselta puh. 0400 984 216.

SJÖGRENJAOSTO

Jaoston tavoitteena on toimia vertaistukena sekä lisätä tietoa sairaudesta luentojen, keskustelujen ja painetun materiaalin avulla. Jaosto kokoontuu maanantaisin vuorotellen illalla ja päivällä. Kevätkaudella kokoonnutaan 25.1. klo 18.00, 22.2. klo 13.00 ja 22.3. klo 18.00 sekä syyskaudella 23.8. klo 18.00, 27.9. klo 13.00, 25.10. klo 18.00, 22.11. klo 13.00 ja 13.12. klo 18.00 toimitilassa. Huhti- ja toukokuun kokoontumiset peruutettu koronan takia. Hyvää kevättä ja terveyttä jaostolaisille toivottavat Mirja ja Eila!

Lisätietoja toiminnasta saa jaoston tuki- ja yhteyshenkilöltä Mirja Kilpiseltä puh. 0400 801 715 tai Eila Venäläiseltä puh. 050 364 3044.

VASKULIITTIJAOSTO

Jaosto toimii yhdyssiteenä ja tarjoaa vertaistukea erilaisia vaskuliittisairauksia sairastaville. Kokoontumiset ovat toiveiden mukaan.

Lisätietoja toiminnasta saa jaoston yhteyshenkilöltä Sirkku Hirvoselta puh. 050 304 2543.

Toimimme yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.